W stosowanej przez nas praktyce coachingu posługujemy się standardami International Coach Federation (ICF), czyli Międzynarodowej Federacji Coachów. Dlatego też podajemy definicję coachingu w ujęciu ICF.
ICF coaching definiuje jako relację między coachem a osobą lub grupą osób, skoncentrowaną na podejmowanych przez nią działaniach zmierzających do osiągnięcia założonych celów, wizji, pragnień. W procesie coachingu poprzez wykorzystanie pytań, autorefleksję coachowanego, informację zwrotną wzmacniana jest jego świadomość i odpowiedzialność. Coaching pomaga coachowanemu znacznie skuteczniej i szybciej zarówno definiować, jak i osiągać cele.
Cele
- przyspieszenie tempa rozwoju
- polepszenie efektów działania
- wzrost poczucia odpowiedzialności
- rozwój samoświadomości i autorefleksji
Korzyści
Z coachingu płynąć może wiele korzyści. Poniżej tylko niektóre z nich.Z perspektywy coachowanego
- skuteczniejsze i szybsze definiowanie i osiąganie celów
- rozwój
- większa pewność siebie i wiara w swoje możliwości
- wzmocnienie samoświadomości
- wzrost efektywności osobistej
- wzrost umiejętności identyfikacji swoich emocji i zarządzania nimi
Z perspektywy firmy
- większa swoboda działania kadry kierowniczej dzięki rozwijającym się kompetentnym pracownikom (coachowanym)
- pełniejsze wykorzystanie potencjału pracowników (coachowanych)
- wzrost atrakcyjności firmy jako miejsca pracy
- umożliwienie wykreowania sukcesorów